KIA parengė 800 voltų elektromobilių baterijų įkrovimo technologiją

Kia parengė įkrovimo technologiją. Didžiosios automobilių gamintojos, tokios kaip Audi, Porsche siūlė elektromobilių modelius, kurių baterijas, iki 80 procentų buvo galima įkrauti per 15-20 minučių. Pietų Korėjos, antra pagal dydį po Hyundai automobilių gamintoja Kia parengė įkrovimo technologiją skirtą elektromobiliams.

Kia parengė įkrovimo technologiją

Šiais, tai yra 2021 metais pasirodys pirmieji elektromobiliai, kurie turės naujos technologijos pažangią įkrovimo platformą. Platformos pranašumu taps itin greito įkrovimo galimybė ir ženkliai mažesni energijos nuostoliai eksploatuojant. Kia naujos modifikacijos elektromobiliai bus su mažesniu, bet tuo pačiu ir efektyvesniu motoru, kurie bus taikomi keliems skirtingiems modeliams.

Naudinga pasidomėti:

800 voltų baterijos įkrovimas

Kia elektromobiliai turės 800 voltų baterijos krovimo galimybę. Speciali technologija, kuri leidžia efektyviau aušinti elektromobilio baterijas išlaisvina krovimo galimybes. Aušinimo sistema leis Kia elektromobilių baterijų įkrovimui naudotis galingomis 350 kW tiesioginės srovės krovimo stotelėmis. Kia deklaruoja, kad pirminiai skaičiavimais, tokiose stotelės elektromobilio baterijos, nuo 5 iki 80 procentų galės būti įkraunamos vos per 15-18 minučių. Tai itin skambūs rodikliai ir revoliucinis pareiškimas visų elektromobilių rinkoje.

Perėjimas prie 800 voltų technologijos dar neįvyko

Iki šiol elektromobilių gamintojų pramonės lyderiu buvo Tesla. Jos gaminami elektromobiliai nuo pat gamybos pradžios iki dabar naudoja 480 voltų greitojo įkrovimo sistemą. Tad masinio elektromobilių gamintojų perėjimo prie 800 voltų elektromobilių dar nematyti. Tokias 800 voltų technologijas naudoja vos kelios automobilių markės. Tai – Porsche Taycan ir to paties gamintojo Audi e-Tron GT.

Technologijos nauda – akivaizdi

Kelis kartus padidinta įtampa leidžia efektyviai sumažinti elektros srovę kai tuo pačiu yra išlaikoma ta pati krovimo srovė. Jei laidininko varža palaikoma ta pati, iki keturių kartų sumažėja šiluminiai nuostoliai įkraunant elektromobilio baterijas. Tai yra pagrindinis faktorius, kodėl Porsche ir Audi pasirinko aukštesnės įtampos technologiją.

Elektromobilių įkrovimo sparta

Nors technologijos sparčiai tobulėja, baterijų krovimo laikas priklauso nuo nemažai faktorių. Taip pat įkrovimo laikui įtakoja ir pati baterija.

  • Baterijos pagaminimo technologija;
  • Baterijos talpa;
  • Vidinė ir aplinkos temperatūra;
  • Baterijos aušinimo sistemos efektyvumas;
  • Kitų baterijos parametrų.

15-20 min. įkrovimo laikas – realus

Elektromobilių rinkoje jau yra gaminami ličio jonų elementai. Iš jų galima surinkti elektromobilio bateriją ir ją įkrauti vos per 12-15 minučių. Tad, vertinant Kia pareiškimą jis nėra toks nerealus kaip gali pasirodyti skeptikams. Su ličio jonų baterijomis gamintojai garantuoja 100 procentų itin greito įkrovimo galimybę.

Dažnai ir toli važiuojantiems

Tokia itin greito elektromobilio įkrovimo technologijas bus naudinga toli ir dažnai važinėjantiems. Išsikrovus elektromobilio baterijai ją įkrauti nespėjus išgerti kavos puodelio sustojimo metu yra daugiau nei gerai. Didelės galios baterijų įkrovimo sistemos yra aktualios tiems elektromobilių savininkams, kurie tikisi sklandžiai įveikti tarpmiestinius maršrutus. Todėl viešas tarpmiestinis transportas gali greitu laiku pasikeisti. Benzininius ir dyzelinius autobusus pakeis elektrobusai, kurie vienu įkrovimu galės nuvažiuoti ne mažą atstumą ir per keleivių įlaipinimo procesą greitai vėl įkrauti bateriją. Akivaizdu, kad naujausios technologijos platforma bus montuojama didesniuose Kia elektromobiliuose. Miesto ir mažesniems automobiliams Kia ir toliau siūlys įkrovimą su 400 voltų sistemomis.

Kia investuoja į Ionity

Miesto ar kompaktiškiems Kia automobiliams greito įkrovimo praktiškai nereikia. Jų savininkai nesudėtingai ir nebrangiai savo elektromobilių baterijas įkrauna namų sąlygomis, garaže, kieme, naudojant žemos įtampos tinklą. Tam skiriamų 8 krovimo valandų pilnai pakanka. Todėl kol technologijos yra brangios, Kia į mažesnės kainos elektromobilius spartaus įkrovimo technologijų nediegs. Šis klausimas paliekamas atviras ateičiai, kai atpigs technologijos.

Ionity Europoje jau yra įrengusi nemažą elektromobilių įkrovimo tinklą. Aikštelėse galima rasti apie 6 įkrovimo stoteles, kurios palaiko apie 350 kW galios spartaus baterijos įkrovimo galimybę. Ir smagu paminėti, kad Ionity yra įrengusi ir dvi spartaus įkrovimo stoteles Lietuvoje. Kadangi Kia automobiliai padidins tokių stotelių bei infrastruktūros poreikį, elektromobilių krovimo stotelių tinklą teks plėsti.

Kia technologijų naujovė – staigmena

Aukščiausios Kia elektromobilių klasės automobilį bus galima naudoti kaip energijos šaltinį. Tai reiškia, kad Kia automobiliai, kurie bus varomi elektra galės ne tik priimti energiją, bet ir ją atiduoti. Elektromobiliai galės namų ūkį aprūpinti 3,5 kW galios kintama srove. Tai galėtų leisti įjungti vidutinio dydžio oro kondicionierių arba visą parą žiūrėti televizorių, kurio įstrižainė nėra didesnė 140 cm įstrižainės. Toks variantas galėtų praktiškai tarnauti namuose, kurie naudoja saulės energiją. Nesant pakankamai saulės energijai gaunama iš elektromobilio energija namus bus galima aprūpinti pakankama energija.

Be šių galimybių, elektromobiliai Kia galės įkrauti ir kitų elektromobilių baterijas. Tai leis suteikti efektyvią pagalbą kelyje, jei kitiems transporto eismo dalyviams netikėtai išsikraus baterijos. Ilgų atstumų nuvažiavimas elektromobiliais tampa vis didesne kasdienybe.